W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

date_range Czwartek, 11 wrzesień 2025
Imieniny: Jacek, Prot, Hiacynta
 - Otwiera się w nowym oknie
 - Otwiera się w nowym oknie

Gmina Chełmno

Oficjalny portal informacyjny

Zobacz miejscowość na tle

Uczniowie z M. Łunaw realizują projekty.

Absolwenci klasy szóstej Szkoły Podstawowej im. Bronisława Malinowskiego w małych Łunawach powinni mieć umiejętność planowania i wykonywania projektów, ponieważ w gimnazjum będą mieli już obowiązek takie projekty zaliczać przed ukończeniem szkoły. W tym roku na przyrodzie wszyscy uczniowie zapoznali się z planem oraz zasadami wykonywania projektów i podzielili się na zespoły oraz wybrali sobie tematy:
1. „Najstarszy park narodowy świata”
2. „Cztery pory roku w lesie”
3. „Najbrzydsze zwierzęta świata”
4. „Gdzie żyją zwierzęta z filmów animowanych?”
5. „Właściwości dwutlenku węgla”

Przed przystąpieniem do pracy mogli skorzystać z informacji w podręczniku na temat wybranego tematu. Uczniowie bardzo różnorodnie zaplanowali wykonanie i prezentację projektów, były to: prezentacje multimedialne, filmy zamieszczone na youtube, plakaty, foldery oraz osobiste przedstawianie przygotowanych treści. Po wystąpieniu każdego zespołu koledzy z klasy wyrażali swoje odczucia, opinie i poglądy na temat projektu.
Na uwagę zasługiwał projekt, podczas którego uczniowie przeprowadzili doświadczenia, podczas których wytworzyli dwutlenek węgla i pokazali kolegom, jakie ma właściwości.
W opinii nauczyciela każdy projekt wymagał umiejętności współpracy w zespole, dużej współodpowiedzialności za podział i wykonanie zadań i kreatywności. Uczniowie musieli zaplanować w jaki sposób wystąpią przed klasą.
Obserwatorzy docenili wkład pracy kolegów, jak również byli krytyczni, w stosunku do tych , którzy nie sprawdzili wszystkich informacji, czy też zamieścili informacje nieprawdziwe.
Realizacja projektów pokazała jak uczniowie ze sobą pracują, jakie mają pomysły, czy korzystają ze sprawdzonych źródeł informacji. Na zakończenie zajęć każdy uczeń typował jeden lub dwa najlepsze projekty, nie biorąc pod uwagę swojego.
Wszyscy zostali ocenieni za trud i efekt swojej pracy.

Małgorzata J.-Siedlecka

link do prezentacji Kamila

Link do prezentacji Jacka

Zdjęcia

Opublikował w BIP: Jarosław Zima
Data opublikowania: 16.06.2016 13:21
Ostatnio zaktualizował:
Liczba wyświetleń: 428